Сьогодення спонукає педагога до пошуку нових
педагогічних технологій. І як ніколи актуальні заповіді В.Сухомлинського «Немає абстрактного учня. Мистецтво й майстерність
навчання і виховання полягає в тому, щоб розкривати сили й можливості кожної
дитини, дати їй радість успіху в розумовій та творчий праці...».
Дитина
в процесі творчості відчуває різні почуття – радіє створеному ним красивому
зображенню, прагне подолати труднощі, якщо щось не виходить. Тому керівник
гуртка повинен уміти розглядіти та підтримувати певні риси, які і надалі дають
змогу розвиватися і вірити в себе.
Тому
я вважаю, що моє завдання, як керівник образотворчого мистецтва – допомагати
кожній дитині знайти себе в житті, відкрити талант, який є в кожному, тому що
воно закладено там ніби зернятко, яке потрібно поливати, дати сонячних промінців,
щоб пустило перші паростки.
Важливу
роль для розвитку творчих здібностей
дітей є педагог. Своїм завданням вважаю управляти процесами творчого
пошуку дітей: розвивати креативні здібності, художній смак, спостережливість ,
удосконалювати, щоб вони стали творчими.
Створення
сприятливих умов для повноцінної
діяльності кожної дитини, ситуація успіху – основна мета, що покладена в основу
моєї роботи з дітьми.
Також є важливим
співпраця та спілкування та спілкування
керівника гуртка та дитини на занятті. Велику увагу приділяю організаційному
моменту, він забезпечить нормальну зовнішню обстановку та психологічний настрій
дітей на роботу, створювати атмосферу доброзичливості та довіри.
Гуртківцям
дуже подобається розв'язувати різні
кросворди, ребуси, психомалювання, заняття з арт-терапія, де учні під музику
малюють, передаючи враження від мелодії.
На заняттях практикую метод, де гуртківці
за допомогою кольорів визначають результативність заняття та
ефективність методів і прийомів роботи.

Всі наші заняття передбачають
урахування об'єктивних можливостей, вікових особливостей розвитку і практичного
художнього досвіду гуртківців, тісні внутрішні зв'язки з іншими предметами. Для
загального розвитку дітей, їх свідомості та цілісної картини про світ дуже
корисними є інтегровані заняття образотворчого мистецтва та музики,
образотворчого мистецтва та літератури. Усе це розширює в гуртківців світогляд,
спонукає до самоосвіти, підвищує інтерес до навчання в цілому.
Вважаю, що застосування інноваційних технологій на заняттях образотворчого мистецтва значно
підвищує ефективність засвоєння знань на основі інтенсифікації навчання; дає
додаткові можливості для реалізації індивідуального підходу; не лише доповнює
традиційні методи та прийоми навчання основам образотворчого мистецтва, але й
значно розширює можливості формування та розвитку художньо-творчих здібностей
учнів.
Педагог - художник має на заняттях з
образотворчого мистецтва завжди прагнути створити творчу позитивно
активну емоційну атмосферу, як справжній чарівник-казкар, повинен обгорнути
дітей своєю природною щирістю, доброзичливістю, особливим артистизмом,
витонченим розумінням прекрасного і глибокою повагою до вихованців та
результатів їхньої творчості.
Атмосферу захопленості заняттям, предметом та мистецтвом у цілому
намагаюся створювати шляхом використанням різноманітних занять: заняття-сюрприз,
заняття-свято, заняття-конкурс, заняття-мандрівка
в світ художника, заняття-виставка, заняття-екскурсія до картинної галереї,
урок-розгадка таємниці знайомих картин
та інші. Вважаю, що на заняттях
з образотворчого мистецтва потрібно не тільки
здійснювати загальний естетичний художній розвиток гуртківців, основу
художньої культури народів, а й
спрямувати цей розвиток на профорієнтацію. Так закладається основа формування
професійних інтересів, діти стають майстрами.
Робота у гуртку позашкільного
навчального закладу є дуже важливим елементом у розвитку креативних здібностей та художнього смаку дітей. Тому на
заняттях своїх гуртків «Весела палітра»
намагаюся удосконалювати навички своїх учнів, ( влаштовую виставки дитячих
малюнків, експозиції робіт тощо). Гуртківці
з нетерпінням чекають їх проведення.
Перемоги та успішність одних вихованців
стають чудовим прикладом для інших. Приємним фактом є те, що мої
вихованці є неодноразовими призерами та
переможцями Всеукраїнських, обласних, міських конкурсів, виставок,фестивалів. Це заслуга дітей, від яких чекаю
щирого ставлення, творчої співпраці та взаєморозуміння. У дитячій діяльності
починає перемагати мотивація надії на успіх, а це – народження нової особистості.
Щоб виховати творчу особистість, самому педагогу треба бути творчою людиною, професіоналом у
своїй справі. Творчо викладати – означає постійно шукати нові шляхи активізації
діяльності учнів на всіх етапах навчальної роботи, шукати нові, оригінальні
форми пояснення матеріалу, вдосконалюватися самому, переймати досвід кращих
вчителів. Керівник гуртка повинен вчитися протягом всього життя, прагнучи
досягти вершини своєї педагогічної майстерності.
Вдало проведена робота завжди потребує значних зусиль і плідної співпраці
педагога і гуртківця. У Святому письмі сказано:«Блаженна людина, що насичується
від плодів своєї праці і шукає в ній утіху». Це є істина.
Отже, у процесі своєї роботи я переконалася, що лише вдала інтеграція
сучасних інформаційно-комунікаційних, педагогічних технологій інтерактивного,
особистісно-орієнтованого, проектного навчання на основі постійного розвитку
критичного мислення гуртківців дасть
змогу розвивати креативні здібності, а
значить, і формувати творчу, креативну особистість гуртківця.
Все надзвичайно цікаво, успіху у конкурсі!!!!
ОтветитьУдалить